ای کاش عقده هایمان را در بازی گازال با کوخرد تخلیه نکنیم

هیجان و حساسیت و رقابت و دربی و مسابقه و برد و باخت و جام و قهرمانی و صعود و سقوط و خلاصه فوتبال و هرچیزی که تو فوتبال هست تمام خواهد شد و چیزی که بعد از همه اینها خواهد ماند ، احتمالاً شرمندگی از توهین و ناراحتی ها و خوشحالی و احساس غرور از خوبیها است.

روی سخن ما با همه است . گازالی و سیبه ای نداریم همه و همه. در جایی دیگر گفتیم که عقده های ما آدمها باید جایی خالی شود. به گفته فروید ذهن ما مثل کوه یخی است که در آب سرد اقیانوس شناور است. نود درصد این کوه یخ زیر آب و ده درصد آن روی آب است. آن نود درصدی که زیر آب است  مربوط به ضمیرناخودآگاه ماست. یعنی احتمالاً خیلی از عقده های دوران گذشته باعث می شود تا ما در زمان حال دست به کار خاصی بزنیم. بعنوان مثل ممکن است یک نفر اهل کوخرد در ۲۰سال قبل در کلاس درس به بنده حرف تندی زده باشد و من آنجا ناراحت شده و چیزی نگفته باشم. خوب این اتفاق در ضمیرناخودآگاه بنده ثبت می شود و در بیست سال بعد یعنی روز بازی گازال با کوخرد ،ضمیر ناخودآگاه من اختیار و افسار بنده را در دست گرفته و آنقدر بازی برایم حساس می شود که از خود بیخود شده و فحاشی میکنم و به تیم و هواداران کوخرد توهین می کنم.

تک تک هواداران و تماشاگران یک چنین ذهنیت یا گذشته ای ممکن است داشته باشند . یکی روی x حساس است و یکی روی y و الخ……… ولی عزیزان!!!!!….اینجا جای خالی کردن عقده نیست. عرصه ورزش عرصه پهلوانی و مردانگی است . 

همه ما میدانیم که با توهین و شعار و فحش و ناسزا گفتن به دیگران چیزی درست نمی شود. بردی هم بدست نمی آید.. همه ما میدانیم با بی احترامی به دیگران کسی بزرگ نمی شود. تنها نتیجه خالی کردن عقده های شخصی در ورزشگاه اینست که جو مسموم ناجوانمردی و بداخلاقی رواج یافته و رشد می کند. 

نکته جالب در باره ی آندسته از  گازالیها و کوخردیهای عزیز که احساساتی تر ند اینست که این گروه می گوینده صبر کن به جناح خواهید آمد و آن گروه هم متقابلاً می گویند صبر کن به کوخرد خواهید آمد. عزیزان!!!…. این شکل کری خوانی مربوط به عصر حجر است. البته مطمئناً تعداد این افراد از هر دو طرف خیلی کم است اما باید این تعداد کم هم اصلاح گردند. خلاصه اینکه امیدواریم در روز جمعه گازالیها و کوخردیها بتوانند سطح فرهنگ و فرهیختگی خودشان را به رخ همه بکشانند. و تصویر زیبایی از شخصیتشان بسازند….. انشاءالله

پایگاه خبری باشگاه فرهنگی ورزشی گازال جناح

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند