یک فنجان قهوه بهتر از نوشیدنی انرژی زا

گفته می شود نوشیدنی های انرژی زا دارای ترکیباتی است که می تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد ذهنی و جسمانی داشته باشد؛ اما براساس تحقیقات جدیدی که در این زمینه انجام شده است، تنها ماده مفید و موثر موجود در نوشیدنی های انرژی زا کافئین است.

در حقیقت تاکنون هیچ شواهد قابل قبولی مبنی بر نقش ترکیبات دیگر موجود در این نوشیدنی در افزایش توانایی جسمی و ذهنی افراد گزارش نشده است. ویژگی منحصربه فرد نوشیدنی های انرژی زا این است که میزان کافئین موجود در آن ۱۴ برابر نوشیدنی های معمولی است. با توجه به این که کودکان معمولا در مقایسه با بزرگسالان فعالیت زیادی ندارند و نمی توانند کالری اضافی موجود در این نوشیدنی ها را بسوزانند، خوردن نوشابه های انرژی زا برای کودکان توصیه نمی شود. سطح بالای کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا می تواند مسمویت زا باشد و احتمال بروز حمله صرع یا ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و اختلالات رفتاری را افزایش دهد.

بنابراین شاید خوردن یک فنجان قهوه که میزان کافئین مسمومیت ایجاد نمی کند، بهتر از نوشیدنی های انرژی زا باشد. به هر حال اگر به نوشیدنی های انرژی زا عادت دارید باید توجه داشته باشید که شاید نوشیدن یک فنجان قهوه به مراتب بهتر باشد و عوارض جانبی کمتری را به همراه داشته باشد.

در هر حال تنها ماده موثر در نوشابه های انرژی زا کافئین است که شاید بتوانید ردپایی از آن را در نوشیدنی های دیگر مانند قهوه هم بیابید./ Dailymail

بی کلک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند