یوسف چمراس:((ضعف بدنی و عدم برنامه مشخص در یک سوم حمله علت ناکامی جوانان گازال بود))

علی رغم همه امیدهایی که به این تیم داشتیم متأسفانه باز هم از کارزار استانی دست خالی برگشتند. بدون گل زده. با تنها یک امتیاز و بدون تاکتیک مشخصی در حمله. با تفاضل گل منفی یک . فقط پاس کوتاه دادند و هیچ دست آورد جدیدی را به رخ حریفانشان نکشیدند. اینها جملاتی است که این چند روزه کمابیش به گوش می رسد. به همین خاطر به سراغ مربیان این تیم رفتیم و علت را جویا شدیم.

آقای یوسف چمراس که یکی از مربیان جوانان گازال است عملکرد این تیم در رد و بدل کردن پاس های کوتاه و بلند را قابل قبول دانسته و آمار های ذیل را ارائه داد:

بازی نخست: تعداد پاس: ۲۲۴ و میانگین حفظ توپ:۲/۴

بازی دوم:     تعداد پاس:۲۴۴    و میانگین حفظ توپ:۳

یوسف چمراس در ادامه خاطر نشان کرد که یک هفته قبل از این مسابقات از بازیکنان تست آمادگی جسمانی گرفته شد و مشخص شد این تیم از ۶۵درصد آمادگی برخوردار است. در تست کوپر میانگین۲۸۰۰ برای کل تیم ، حداقلی از آمادگی را نشان می داد. مشغول بودن حداکثر بازیکنان به کارهای سخت در فصل آماده سازی باعث شد تا کادر فنی نتواند به بدن بازیکنان فشار زیادی بیاورد و این آمادگی متوسط، با توجه به شرایط کاری بازیکنان ، کادر فنی را قانع کرده بود. در بازیها هم دیدیم که بازیکنان از بدن آماده ای برخوردار نبودند.

در ادامه از علت عدم توانایی جوانان در ایجاد موقعیت های مسلم گلزنی پرسیدیم که یوسف چمراس در جواب گفت: در چند ماه اخیر نفوذ از عمق دفاع حریف در برنامه تاکتیکی این تیم گنجانده شده بود. در بازی نخست تیم حریف بسیار بسته بازی کرد. تمرکز خطوط دفاعی و میانی بهزیستی جناح در یک سوم دفاعی باعث شد تا هیچ روزنه ای در قلب دفاع این تیم ایجاد نشود. بارها جوانان توپ را به اطراف محوطه جریمه حریفشان بردند اما نفوذ از عمق ممکن نبود. تمام توپ ها یکی پس از دیگری برگشت خورد. ایشان در ادامه افزود ما به راحتی می توانستیم توپ را به کناره ها برده و سانتر کنیم اما چون تمرینات بر این مبنا نبود از خیرش گذشتیم.

در بازی دوم تجمع تیم حریف در یک سوم دفاعی کمتر بود اما حرکات ترکیبی و برنامه هایی که برای فضا سازی تدارک دیده شده بود اجرا نشد. با وجود این در بازی دوم موقعیت های بسیاری بر روی دروازه ی حریف ایجاد شد اما این موقعیت ها یکی پس از دیگری از دست رفت.

در پایان آقای چمراس بازی سازی از یک سوم دفاعی ،  اصرار بر اجرای برنامه ها، بازی گروهی و تکلیف مداری بازیکنان را قابل ستایش دانسته و در مقابل ضعف جسمی، ضعف در جابجایی و فضاسازی و عدم دقت در ضربات آخر را بعنوان نقاط ضعف بازیکنان مطرح کرد.

جمله آخر این مربی جوان این بود که : (( در هر دو بازی ما به راحتی می توانستیم با ارسال از جناحین بر ضعف هایمان غلبه کنیم اما این کار را نکردیم چون اعتقاد داریم اصرار بر اجرای برنامه و احترام قائل شدن به تمرینات بهترین راهی است که در بلند مدت می تواند سودمند باشد. پس در آینده منتظر فوتبالی زیباتر و بهتر از ما باشید))……

ما هم امیدواریم این وعده ، عملی شود. انشاءالله……

پایگاه خبری باشگاه فرهنگی ورزشی گازال جناح

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند