معجزه خوراکی ها روی پوست

تهیه ماسک صورت برای انواع پوست، آن قدر هم کار خیلی سختی نیست و شما می توانید این ماسک ها را در منزل آماده کنید و از این کار لذت ببرید. در ادامه به تعدادی از ماسک های مناسب برای انواع پوست اشاره شده است که با هر کدام از اینها می توانید جوانی را به پوست خود هدیه دهید.

۱- ماسک پلین جین ( ماسک ماست ):

یک قاشق سوپ خوری ماست ساده را با چند قطره روغن کنجد مخلوط کنید. این ماسک را ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس بشویید.

۲- ماسک موز:

موز را به خوبی بکوبید و با مقداری عسل مخلوط کنید. از این ماسک برای پوست خشک استفاده کنید. این ماسک را ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس بشویید.

۳- ماسک آووکادو:

یک چهارم پیمانه خامه را با نصف قاشق چای خوری روغن زیتون، دو قاشق سوپ خوری آووکادو رسیده و کوبیده شده و یک قاشق چای خوری گلبرگ گل همیشه بهار مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس بشویید.

۴- ماسک تخم مرغ:

یک تخم مرغ را نیمرو کنید و زمانی که هنوز گرم است به صورت خود بمالید و بگذارید روی صورت بماند تا سفت شود. برای برداشتن تخم مرغ از صورت، یک پارچه حوله ای یا لیف گرم و مرطوب را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید که رطوبت، آن را نرم کند.

تخم مرغ برای از بین بردن چین و چروک ها و صاف کردن پوست صورت بسیار عالی است. اگر دارای پوستی چرب هستید، فقط سفیده تخم مرغ را استفاده کنید و اگر پوست شما معمولی است از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

۵- ماسک سیب برای پوست های چرب:

یک عدد سیب را در ظرف حاوی آب بریزید و روی حرارت بجوشانید تا نرم شود سپس از آب درآورید و بکوبید. یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری برگ نعناع فلفلی کوبیده شده را اضافه و مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند سپس بشویید.

۶- ماسک انبه:

یک عدد انبه را پوست بگیرید سپس گوشت آن را بکوبید تا نرم شود. این مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه روی پوست بماند سپس بشویید. این ماسک به از بین بردن جوش ها و آکنه ها و تمیز کردن پوست کمک می کند.

منبع: نشریه زیبایی شماره ۵۷

برگ نعناع

مجله خبری

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند