ماکیاژ چشم ها

چشم ها نمایان ترین عضو صورت انسان است و زیبایی انسان در زیبایی چشم ها جلوه گر است. چشم های زیبا به صورت انسان زیبایی و طراوت خاصی می بخشد.سعی کنید چشمان خود را جوان نگه دارید، چشم ها را مرتب ورزش دهید. چشم ها را دائما بشویید و برای این کار می توانید از محلول چای سرد یا گل بابونه استفاده کنید. همچنین با محلول های نامبرده می توان چشم ها را کمپرس کرد.

ماکیاژ چشم عبارت است از: سایه ی پلک ها، رنگ کردن مژه ها و ابروها.

سایه ها به رنگ های مختلف موجودند: آبی، سبز، صورتی، قهوه ای و آنها را می توان با رنگ های صدفی، نقره ای و طلایی که به شکل مرکب یا مداد مخصوص موجودند سایه زد.

ماکیاژ روزانه چشم ها باید در حد مختصر و طبیعی باشد ولی شبها می توان چشم و پلک ها را با رنگ های تیره تر آرایش کرد. در هر صورت آرایش چشم ها کار بسیار ظریفی است و خطها باید بسیار نازک و بجا کشیده شوند و در انتخاب رنگ سایه نیز باید بسیار نازک بین بود.

رنگ آبی پر رنگ و فیروزه ای به چشم حالت غیر طبیعی و در بعضی موارد حتی ظاهر ناخوشایندی می دهد. در روز بهتر است از سایه رنگ های صورتی، قهوه ای، زیتونی و در شب از سایه ی صدفی رنگ استفاده کنید. رنگ سایه ها باید مطابق با رنگ چشم ها و مو و حتی رنگ لباس انتخاب شود.

خانم هایی که موی روشن دارند بهتر است که از رنگ های روشن تر استفاده کنند و برای چشم ها ی سیاه نیز از رنگ های آبی و سبز می توان استفاده کرد.

در روی پلک های بالایی از طرف مژه ها سایه ی پر رنگ تری می کشند که این سایه با بالا رفتن کمرنگ تر می شود و در زیر ابروها به رنگ عادی پوست درمی آید. پلک های پایین را معمولا سایه نمی زنند. در روی پلک های بالایی، زیر مژه ها با مواد یا مواد مرکب مخصوصی از طرف گوشه ی داخلی چشم ها به طرف بیرون خطهای مرزی نازکی می کشند که در گوشه بیرونی چشم ها این خط کمی به طرف بالا متمایل می شود و اندکی از مژه ها فاصله می گیرند.

معمولا در روی پلک های پایین خطوط مرزی نمی کشند زیرا در این صورت پیرتر جلوه می کنند. در صورتی که رنگ چشم ها بسیار روشن باشد می توان پلک های پایین را نیز رنگ کرد ولی این رنگ باید بسیار مختصر باشد.

رنگ کردن را از وسط چشم شروع کنید و به طرف گوشه بیرونی چشم بکشید. اگر شما چشم های نسبتا کوچکی دارید باید خطوط حدودی را اندکی طولانی تر کرده و از گوشه بیرونی چشم بگذرانید به طوری که تقاطع آنها مثلثی را ایجاد کند. داخل این مثلث را باید با کرم سفید یا کرم به رنگ طبیعی پوست رنگ کنید.

برای خانم هایی که موی بسیار روشن دارند بهتر است که از مدادهای قهوه ای رنگ استفاده کنند. برای خانم های مو مشکی، مداد مشکی یا خاکستری پر رنگ مناسب تر است.

رنگ کردن چشم ها با رنگ سیاه به چشم ها ظاهری رسمی و جدی می بخشد. این نوع آرایش برای محل کار یا محافل رسمی مناسب تر است. رنگ کردن چشم ها به رنگ خاکستری چهره را شادتر نشان می دهد و رنگ نمودن مژه چشم را بزرگ تر و زیباتر جلوه می دهد.

خانم های دارای موی روشن، که مژهای روشن تری دارند باید برای رنگ مژه از رنگ های مشکی، قهوه ای و خاکستری استفاده کنند.

برای این که مژه ها پرپشت تر جلوه کنند آنها را باید با وازلین چرب کرد و اندکی پودر زد، بعد رنگ نمود. مژه ها را باید ۲ یا ۳ مرتبه رنگ کرد.یعنی باید بعد از اولین رنگ باید صبر کرد تا خشک شود و باز دوباره رنگ نمود. رنگ مژه ها را باید از آخر آنها شروع کرد چون در این صورت در وقت رنگ کردن ، مژه ها به خودی خود خم می شوند و برای خم کردن آنها دیگر احتیاج به گیره های مخصوص نیست. اگر مژه هایتان به هم چسبیده اند باید آنها را به وسیله ی برس مخصوص شانه کنید تا از یکدیگر جدا شوند.

منبع: کتاب راز زیبایی بانوان و روش های ماساژدهی پوست

مجله خبری

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند