کشتار شیعیان مصر، از زبان آخرین بازمانده

تنها بازمانده کشتار وحشیانۀ شیعیان مصر، دولت و رئیس جمهور این کشور را در قبال ریخته شدن خون شیعیان مصری مسئول دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “محمد شعبان”، تنها بازمانده کشتار شیعیان مصر، که از دوستان و همراهان شیخ “حسن شحاته” رهبر فقید شیعیان مصر است، در گفت و گو با یکی از شبکه های تلویزیونی مصر، ماجرای این کشتار را شرح داد.

وی با محکوم کردن فراخوان های تحریک آمیز بر ضد شیعیان در مصر، اظهار داشت: دولت، وزارت کشور، سازمان امنیت عمومی و رئیس جمهور مصر در قبال ریخته شدن خون شیعیان مصر مقصر و مسئول هستند.

شعبان، جریان سازی تکفیری ها بر ضد شیعیان مصر را مبتنی بر دروغ پردازی اعلام کرد و گفت: تکفیری ها، عبادات شیعیان را خلاف شرع می خوانند این در حالی است که حج، نماز، روزه و عبادات شیعیان، با سایر مسلمانان یکی است.

وی افزود: علمای بزرگ الازهر از جمله شیخ “محمود شلتوت”، عبادت بر اساس مذهب شیعه را جایز دانسته اند و مذهب شیعه، هنوز هم در دانشگاه الازهر تدریس می شود.

تنها بازمانده کشتار شیعیان مصر، با رد ادعای کمک مالی ایران به شیعیان مصر، خاطر نشان کرد: برخلاف این ادعاها، پیروان اهل بیت در مصر، در انزوای شدید روزگار می گذرانند و از فقر و تنگدستی رنج می برند.

شعبان تأکید کرد: برخلاف ادعای سلفی های تکفیری، شیخ “حسن شحاته” و دوستانش مرتکب هیچ گونه اقدام غیرمعمولی نشده و فقط برای نکوداشت میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان گردهم آمده بودند.

سلفی های تکفیری، “شیخ حسن شحاته” و چهارتن از شیعیان مصر را که همراه او بودند به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده و پس از کشتن، پیکر آنان را در میان شهر بر زمین کشیدند.

این جنایتِ سلفی های تکفیری، واکنش شدید جناح های مختلفی مصری، جهان اسلام و جهان عرب و جامعه بین المللی را سبب شد اما وهابیون حاکم بر عربستان هیچ واکنشی در برابر آن نشان ندادند.

Tabnak.IR | تابناک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند