بهترین نکات نگهداری از جاروبرقی

برای آنکه جاروبرقی خانه شما همیشه درست کار کند نیاز است تا به بهترین نحو از آن نگهداری شود. برای این نگهداری نیز باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

خانه کثیف و نامرتب شده است و روی زمین زباله های متفاوت ولی کوچکی وجود دارد که هر چند قدم یکی از آنها به زیر پای شما می رود.

این دقیقا نمایی از خانه هایی است که چند روزی می شود صدای جارو در آن وجود نداشته است. مادرها معمولا یک روز در میان خانه جارو می کشند تا همیشه تمیز و مرتب باشد.

جاروبرقی وسیله ای است که می توانید برای آسان تر شدن تمیزی خانه از آن استفاده کنید اما برای آنکه جارو خودش هم سالم وسرحال باشد همیشه نیاز به رعایت نکاتی خاص است که در ادامه با هم برخی از مهمترین های آن را مرور می کنیم.

** ابتدا به این نکته توجه کنید که نباید با جاروبرقی به مانند برده ها رفتار کرد چرا که بسیاری اصلا حواشان به بدنه این دستگاه نیست و آنرا به هر دیواری در خانه می کوبند.

همچنین سعی کنید دکمه های آن را با دست فشار دهید یا اگر دوست ندارید این کار را با فشار کمتری با پا انجام دهید. برخی همیشه با پا محکم روی دستگاه می زنند تا دکمه ای کار کند.

** بعد از بدنه جارو به سراغ لوله خرطومی آن می رویم که بیشتر به عنوان طناب از آن استفاده می شود. معمولا خانم ها هر بار با استفاده از خرطومی جارو را به سمت خودشان می کشند در حالی که با این حرکت بیشتر اتصالات لوله با جارو ضعیف شده و همچنین لوله نیز بعد از چند حرکت از بین می رود.

** از جارو برقی تنها به اندازه ای که می تواند انتظار داشته باشید برای مثال از آن تنها برای جمع کردن گرد و خاک استفاده کنید. جمع کردن مایعات را بیشتر سعی کنید با استفاده از دستمال باشد. همچنین روی سرامیک خیلی از جاروبرقی استفاده نکنید تا هم دستگاه شما خراب نشود و هم سرامیک ها احتمال شکستنشان کاهش یابد.

** کیسه و فیلتر جاروبرقی از مهمترین قست های داحلی آن است که همیشه باید حواستان باشد تا تمیز و خالی از آلودگی باشند. کیسه جاروبرقی را هر هفته ای یکبار حتما خالی کنید همچنین در مورد فیلتر نیز زمان تعویضش را از فروشنده بپرسید. استفاده از کیسه های یکبار مصرف برای جاروبرقی ها می تواند گزینه مناسبی باشد.

** به عنوان نکته پایانی همیشه به یاد داشته باشید که نباید از جاروبرقی به مدت زیاد کارکشید. برای مثال بعد از تمیز کردن هر اتاق چند دقیقه به جارو استراحت بدهید تا موتور آن گرم نشود. رعایت نکردن این نکات همه میتواند عمر جاروبرقی شما را به نصف کاهش دهد.

دفترچه یادداشت آنلاین یک پسر تنها

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند