مدیریت استارت آپ در ویندوز ۸

ویندوز ۸ دستخوش تغییرات زیادی در ظاهر و باطن شده و یکی از تغییراتی که در این ویندوز مشاهده می شود نیز مربوط به پنجره Task Manager است.

این پنجره را بسیاری از کاربران در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز با فشار همزمان کلیدهای CTRL+ALT+DELETE مورد استفاده قرار می دادند و هنوز هم در بسیاری از شرایط مخصوصا هنگام بروز مشکل در عملکرد سیستم عامل از این ابزار استفاده می شود. اگر در ویندوز ۸ این پنجره را مشاهده کرده باشید متوجه شده اید که در دو حالت می توانید اطلاعات موجود در آن را ببینید؛ حالت اول که ساده است و فقط فهرست نرم افزارهای فعال همراه با قابلیت بستن آنها را در اختیار شما قرار می دهد و حالت دوم که با کلیک روی گزینه More details قابل دسترسی بوده و تب های مختلفی را برای نمایش اطلاعات مختلفی در خود جای داده است. یکی از این تب ها که بتازگی در این ویندوز مشاهده می شود تب startup است که به کمک آن نرم افزارهایی را که همزمان با شروع سیستم عامل اجرا می شود، می توانید مدیریت کنید. روش استفاده از این بخش عبارت است از:

۱- پس از اجرای task manager به تب startup مراجعه کنید.

۲- نرم افزار موردنظر خود را از فهرست به نمایش درآمده انتخاب و در نهایت روی گزینه disable در گوشه پایین سمت راست پنجره فوق، کلیک کنید. (این عملیات با کلیک راست ماوس روی گزینه مورد نظر و انتخاب گزینه disable از منوی به نمایش درآمده نیز امکان پذیر است)

۳- با طی مراحل فوق، نرم افزار انتخابی شما از فهرست نرم افزارهای قابل اجرا همراه با شروع سیستم عامل حذف شده و به همین سادگی می توانید از اجرای نرم افزارهای دیگر نیز جلوگیری کنید.

بی کلک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند