کسر دو ماه خدمت با آموزش های دفاعی مدارس

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: دوره های آموزش دفاعی که توسط آموزش و پرورش برگزار می شود، ملاک کسر خدمت به مدت دو ماه خواهد بود و شرکت در اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی ملاک نیست.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی در مورد اصلاح خبری منتشره درباره آموزش دفاعی در مدارس گفت: در ماده ۶۴ مقررات استخدامی سپاه مصوب سال ۱۳۷۰، دانش آموزان باید در مدارس آموزش دفاعی را سپری کنند و آیین نامه اجرایی آن توسط آموزش و پرورش و سپاه پاسداران تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد که اخیرا وزارت آموزش و پرورش با همکاری سپاه پاسداران و تایید ستاد کل نیروهای مسلح آیین نامه آموزش دفاعی مدارس را تهیه و این آیین نامه در هفتم آبان امسال به تصویب هیات وزیران رسید.

به گفته وی آموزش هایی که در این آیین نامه پیش بینی شده در دو بخش تئوری نظری و بخش عملی است که بر این اساس در مقطع راهنمایی آموزش های تئوری دو ساعت در هفته و آموزش های عملی و اردو یک روز در سال و مقطع متوسطه حداقل سه ساعت در هفته به صورت نظری و سه روز در سال به صورت عملی و اردو برگزار می شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آموزش های نظری و عملی با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش در مدارس برگزار می شود و فقط بخشی از آموزش ها که امکان برگزاری آن در مدارس وجود ندارد، در مراکز آموزشی سپاه پاسداران در همان استان و شهرستان برگزار می شود.

کمالی با رد آن که دانش آموزان باید در دوره های راهیان نور شرکت کنند یا در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند، تصریح کرد: در ماده دو آیین نامه مصوب پیش بینی شده است، برنامه های تفصیلی این آموزش ها توسط وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی سپاه پاسداران و تائید ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود. وی افزود: در این آیین نامه اشاره شده که برنامه تفصیلی باید با هدف ایجاد شور و شوق و نشاط در دانش آموزان تهیه و در آن از بحث آموزش دفاعی صرف خودداری شود.

بر اساس اعلام پایگاه فرهنگی سرباز، کمالی افزود: براساس آموزش هایی که این آیین نامه و برنامه تفصیلی مصوب به دانش آموزان ارائه می کند از دو ماه خدمت سربازان کاسته می شود.

وی در ادامه یادآور شد: پیش بینی این است که در صورتی که آموزش و پرورش تا خرداد سال آینده این آیین نامه را به تصویب برساند و به مرحله اجرا درآید، عملا باید از سال ۹۳ به بعد خروجی آن به نیروهای مسلح اعلام شود و تا آن زمان آموزش های فعلی جزو کاهش مدت خدمت محاسبه نمی شود.

کمالی افزود: دانش آموزانی که به دلیل بیماری توانایی شرکت در کلاس های عملی و اردو را ندارند، در صورت تائید پزشک معتمد فقط در کلاس های تئوری نظری شرکت کرده و در پایان توسط وزارت آموزش و پرورش گواهی پایان دوره آموزش دفاعی را اخذ می کنند.

بی کلک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند