۴ نکته عجیب برای زیبایی

اگر زمانی برایتان پیش آمد که به آرایش اضطراری نیاز داشتید و حتی فرصت رفتن به نزدیکترین فروشگاه لوازم آرایشی را نداشتید اصلا نگران نباشید. همه چیز در خانه شماست. در ادامه به چهار نکته عجیب اما واقعی اشاره شده است که می تواند در چنین مواقعی حکم فرشته نجات را برایتان داشته باشد.

۱- خمیر دندان، کورک ها و جوش ها را از بین می برد

قبل از این که یک جوش بزرگ و متورم شود از بزرگ شدن آن پیشگیری کنید. جوش را با مقداری خمیر دندان نرم کنید.

دکتر فرانسس جانگ، متخصص امراض پوستی در مرکز بیماری های پوستی در ونکوور گفت: «خمیر دندان مثل یک داروی قابض عمل می کند که ناخالصی ها را از پوست بیرون می کشد.» این خمیر، لک ها را خشک می کند و کمک می کند تا میکروب ها در ناحیه مورد نظر در پوست از بین بروند.

دکتر جانگ به مصرف کنندگان پیشنهاد می کند تا از خمیر دندان هایی استفاده کنند که طبیعی و با حداقل مواد افزودنی باشند. مقداری از خمیر دندان را در محل آکنه بمالید و بگذارید یک شب بماند.

دقت کنید که مقدار کمی از خمیر دندان را استفاده کنید، زیرا استفاده زیاد از خمیر دندان باعث سوزش و خشکی بیش از حد می شود. صبح روز بعد که صورت خود را بشویید متوجه خواهید شد که جوش های شما به میزان قابل توجهی کم شده و از برافروختگی آن کاهش یافته است.

۲- جویدن آدامس بدون شکر با خرابی و پوسیدگی های دندان ها مبارزه می کند

اگر امکان مسواک زدن بعد از خوردن هر وعده غذا برایتان وجود ندارد، جویدن آدامس بدون شکر به جلوگیری از خالی شدن دندان ها کمک می کند. جویدن آدامس باعث ترشح بزاق در دهان می شود.

دکتر ایان سوان، مدیر برنامه های مربوط به دهان و دندان در یک موسسه دندان پزشکی در کانادا گفت: «بزاق دهان قابلیت خنثی کردن اسیدهایی که توسط باکتری ها بعد از هر وعده غذایی در دهان ایجاد می شود را دارد.» اگر این اسیدها به سرعت خنثی نشوند ممکن است باعث نرمی مینای دندان ها و در نهایت خالی شدن دندان ها شوند.

اگر چه جویدن ادامس به عنوان یک گزینه به جای روش های سالم مثل مسواک کردن و نخ دندان کشیدن توصیه نمی شود اما زمانی که سرتان شلوغ است می تواند مفید باشد.

۳- سیب زمینی خام، پف چشم ها را می خواباند

برای جلوگیری از تورم چشم ها با یک روش ایمن و طبیعی از سیب زمینی استفاده کنید. سبزی ها دارای یک اثر تسکین دهنده روی بافت های پوستی متورم شده هستند.

دراز بکشید و دو اسلایس از یک سیب زمینی خام تازه، شسته شده و پوست گرفته را روی چشم های خود بگذارید. بعد از ۱۰ دقیقه سیب زمینی ها را از روی چشم هایتان بردارید و چشم های خود را با آب ولرم بشویید. به گفته دکتر جانگ، سیب زمینی ها مثل داروی قابض عمل می کنند، بنابراین می توانند به کاهش پف چشم ها کمک کنند.

علاوه بر خواباندن پف چشم ها، سیب زمینی خاصیت دیگری نیز دارد. نشاسته موجود در آن دارای آنزیمی به نام esalatac است که به سفید کردن سیاهی دور چشم کمک می کند.

۴- چای بابونه با لیمو موها را شفاف می کند

چای بابونه و آبلیموی تازه یک شفاف کننده دائمی مو به حساب می آید. به گفته آرایشگران موهای خود را بشویید و از چای بابونه مخلوط با اب لیمو به عنوان شوینده به جای شامپو استفاده کنید سپس در معرض نور افتاب بنشینید و بگذارید که موهایتان خشک شود.

این کار باعث شفافیت و درخشندگی طبیعی موها می شود، این حالت تا زمانی که موهای شما بلند نشود و رشد نکند کمرنگ نمی شود و به همین حالت باقی خواهد ماند.

آب لیمو موهای شما را شفاف می کند، بابونه باعث نمایان شدن حالت بلوند طبیعی موهای شما می شود اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که باید هر دوی اینها را با هم استفاده کنید، زیرا آب لیموی تنها ممکن است منجر به برنجین رنگ شدن موی شما شود.

منبع: نشریه زیبایی شماره ۵۸

مجله خبری

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند