درست آرایش کنید

لوازم آرایشی شامل کرم های محافظت کننده پوست، لوسیون ها (کرم های مایع)، پودرها، عطرها، رژلب، لاک ناخن، مواد آرایش چشم و صورت، فر مو، لنزهای رنگی، رنگ مو، ژل و اسپری مو، دئودورانت ها (ضدبو)، محصولات مربوط به نوزاد، روغن شستشو، کف وان (مایع ویژه وان)، نمک شست و شو، روغن ها و دیگر انواع محصولات هستند.

خانم هایی که تمام عمرشان از لوازم آرایش استفاده کرده اند، اغلب اشتباهات فاحشی در این کار انجام می دهند. این اشتباهات معمولا وقتی رخ می دهد که با عجله آرایش می کنید، لوازم آرایشی مناسبی در اختیار ندارید یا این که اصلا برای آرایش فکر نمی کنید. دلایل زیادی برای انجام این اشتباهات وجود دارد ولی تنها با علم به آن می توان جلوی آن را گرفت. در ادامه به چند نمونه از شایع ترین اشتباهات بزرگ در آرایش اشاره می کنیم.

کرم زیرسازی نباید خیلی روشن یا خیلی تیره باشد

موقع خرید کرم زیرسازی یا همان کرم سفید کننده آرایشی، آن را روی پوست خود امتحان کنید. بهترین محل برای امتحان، روی گونه ها یا گردن است. همیشه کرمی را انتخاب کنید که بهترین هماهنگی را با پوست تان داشته باشد. (نه روشن تر و نه تیره تر از پوست)، درحقیقت کرم زیرسازی فقط برای یک دست کردن و پوشاندن لک های روی پوست است نه برای سفید کردن پوست.

متاسفانه خیلی اوقات امکان انجام امتحان کرم وجود ندارد. اگر کرمی  خریدید و بعد متوجه شدید برای پوست تان مناسب نیست، لازم نیست آن را کنار بگذارید، بلکه کرم جدید را با کرم قبلی مخلوط کنید تا به رنگ دلخواه برسید. این کار را سر فرصت و قبل از آرایش انجام دهید و روی بطری جدید برچسب بزنید تا آن را گم نکید. هرگز این کار را با عجله انجام ندهید. چون نتیجه ای دو رنگ و ناجالب خواهد داشت و مخلوط یک دستی به دست نمی آید.

اگر نگران این هستید که کرم زیرسازی داخل چروک های پوست تان رفته است و آن را نمایان تر نشان می دهد، حتما قبل از آن از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید. این کرم نه تنها باعث پخش شدن بهتر و راحت تر کرم زیرسازی می شود، بلکه چین و چروک های پوست را از بین می برد و کمک می کند رنگ کرم زیرسازی خیلی بهتر جذب پوست تان شود. علاوه بر این، کرم مرطوب کننده به دوام کرم زیرسازی کمک می کند و آرایش تان تا آخر روز باقی می ماند.

اگر از یک کرم زیرسازی استفاده کردید و متوجه شدید برای شما مناسب نیست، بهتر است آن را پاک کنید. هرگز سعی نکنید با یک کرم دیگر روی آن را بپوشانید و تیره تر یا روشن تر کنید. بهتر است کار را از اول شروع کنید.

رژگونه خیلی زیاد نزنید

زمانی رژگونه غلیظ مد بود و زیبا به نظر می رسید. متاسفانه یا خوشبختانه خیلی وقت است که آن زمان به سر آمده است. زنان امروزی باید طوری رژگونه بزنند که مردم فکر کنند آنها اصلا رژگونه نزده اند و گونه هایشان به طور طبیعی رنگ دارند.

اولین اقدام انتخاب یک رنگ مناسب است. رژگونه ای که خیلی تیره باشد و به تن رنگ پوست تان نیاید مسلما طبیعی به نظر نخواهد رسید. همه خانمها نمی توانند از رنگ نارنجی روشن یا سرخ یا حتی رنگ بژ تیره و قهوه ای برای گونه های خود استفاده کنند. بنابراین مثل کرم زیرسازی پوست قبل از خرید حتما رژگونه را روی پوست تان امتحان کنید. این آزمایش باید دقیقا روی استخوان گونه انجام شود، زیرا این محل بهترین نتیجه را به شما خواهد داد. اگر امکان امتحان کردن ندارید می توانید آن را پشت دست تان بمالید.

اگر نمی توانید روی دست تان امتحان کنید، بدانید رنگ های خاصی مثل صورتی و هلویی روشن تا متوسط وجود دارند که تقریبا برای همه خانم ها مناسب هستند. این رنگ رژگونه ها کمتر روی گونه پررنگ می شوند، چون در کل ملایم هستند.

اگر پس از آزمایش احساس کردید رژگونه شما غلیظ شده است می توانید با برس یا اسفنج رژگونه، آن را محو کنید. حتی می توانید با یک تکه پنبه این کار را نیز انجام دهید. فقط کافی است آن را به آرامی روی رژگونه بمالید تا کم کم رنگ آن محو شود و به رنگ دلخواه برسد. اگر باز هم پررنگ بود کمی کرم پودر صورت روی آن پخش کنید تا کمرنگ شود.

خانم های مسن تر باید از زدن کرم ها و پودرهای زیاد خودداری کنند، چون کرم ها روی چروک ها می نشینند و آنها را عمیق تر نشان می دهند. این خانم ها بهتر است از رنگ های کمتر و ملایم تر استفاده کنند.

رژلب غلیظ نزنید

رژلب غلیظ باعث رنگی شدن دندان ها می شود و چه چیز زشت تر از این اتفاق است؟ امروزه خانم ها می توانند خیلی راحت از رژلب و برق لب چشم پوشی و به جای آن از ژل های لب استفاده کنند. این ژل ها به سرعت به پوست لب می چسبند و جذب آن می شوند.

امروزه رژلب هایی وجود دارد که رنگ ثابتی دارند و پخش نمی شوند. اغلب آنها واقعا این گونه هستند و آن قدر روی لب می مانند که به مرور زمان از بین می روند یا استفاده کننده آن را پاک می کند.

اگر تمایل دارید از رژلب های قدیمی استفاده کنید، از مالیده شدن آن به دندان جلوگیری کنید. به این ترتیب که از یک پرایمر خوب قبل از رژلب استفاد کنید. شما می توانید روی رژلب تان یک رژ ثابت کننده بمالید تا جلوی پخش شدن آن را بگیرد. همچنین می توانید از کرم زیرسازی روی لب ها استفاده کنید، به این صورت که کمی رژلب بمالید و روی آن کمی پودر بی رنگ صورت بزنید سپس در آخر دوباره کمی رژلب بمالید.

منبع: نشریه زیبایی شماره ۵۷

مجله خبری

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند