حافظه تان را دوپینگ کنید

فراموشی این روزها شایع ترین چیزی است که از زبان دوستان و آشنایان مان در هنگام یادآوری اسم افراد، قرارها و حتی کارهای روزمره می بینیم. اگر شما خودتان دچار این مشکل هستید و دوست دارید هر چه زودتر از دست آن رهایی یابید، حتما این مطلب را بخوانید، چرا که در اینجا شما را با هفت گیاه معجزه آسا برای تقویت حافظه آشنا می کنیم.

کشمش:

وقتی اسم کشمش به میان می آید ناخودآگاه اکثر ما به یاد خاطرات خوش کودکی مان می افتیم. دورانی که همیشه چند کشمش در راه مدرسه میهمان جیب های ما بود. شاید دانستن این مطلب برای شما نیز جالب باشد که همواره از این گیاه برای تقویت حافظه استفاده می شود. پس بی دلیل نبود که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها تا این حد اصرار به خوردن کشمش داشتند.

خرما:

قند طبیعی موجود در خرما به تقویت حافظه کوتاه مدت کمک قابل توجهی می کند. به همین دلیل سعی کنید مصرف آن را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

زعفران:

این طلای سرخ خوش رنگ و بو، علاوه بر خواص پزشکی بی شماری که دارد به شدت تسکین دهنده اعصاب است، به همین دلیل به کسانی که اعصاب ضعیفی دارند توصیه می شود حتما از این گیاه در برنامه غذایی شان استفاده کنند.

انجیر خشک:

انجیر خشک به تقویت حافظه کمک می کند. پزشکان همواره خوردن انجیر را به زنان باردار توصیه می کنند چرا که باعث می شود حافظه جنین شان از همان دوران تقویت شود.

کرفس:

اگر دوست ندارید به آلزایمر دچار شوید پس چرا کرفس را در برنامه غذایی تان نمی گنجانید؟ لوتئولین موجود در این گیاه اجازه نمی دهد سلول های مغز پیر شوند و فرد دچار ضعف حافظه شود.

قارچ:

قارچ علاوه بر داشتن پروتئین و طعم مطلوب، خواص بی شماری نیز در زمینه تقویت حافظه و کارایی مغز دارد. جالب تر آنکه هر ۱۰۰ گرم قارچ ۸۸ گرم فسفر دارد. پس سعی کنید همواره در غذای کودکتان از قارچ استفاده کنید.

قهوه:

دور همه شایعات پیرامون قهوه را خط بکشید، چون قهوه به دلیل دارا بودن کافئین سیستم عصبی افراد را تقویت می کند و از این جهت موجب هوشیاری ذهنی بیشتر و بالا بردن سطح حافظه می شود.

منبع: نشریه روز نو شماره یک

مجله خبری

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند