تبدیل وبلاگ به سایت

تبلیغات   

تماس با ما  

سفارش طراحی قالب  

حمایت از پیچک  

عضویت در انجمن  






اخبار روز ایران و جهان



قالب وبلاگ حضرت مهدی عج


قالب وبلاگ حضرت مهدی عج

قالب شماره 169

قالب وبلاگ حضرت مهدی عج

دریافت کد قالب بلاگفا دریافت کد قالب میهن بلاگ
دریافت کد قالب پرشین بلاگ دریافت کد قالب بلاگ اسکای
  دریافت کد قالب پارسی بلاگ

 موضوع قالب : قالب وبلاگ مذهبی,قالب حضرت مهدی عج,قالب وبلاگ صاحب الزمان عج,قالب وبلاگ امام زمان,قالب وبلاگ امام مهدی   / شخصی و  ...

 وضوح نمايش : 768*1024 px

 حجم قالب : متوسط

 مرورگر : Internet Explorer 6,7,8,9,10 - Firefox 2,3

امکانات قالب

  امکانات جانبی را میتوانید به سلیقه ی خود از سایت پیچک اضافه نمایید

حضرت مهدی عج:

بنابر اعتقاد شیعیانِ دوازده‌امامی، حجت بن حسن فرزند حسن بن علی عسکری (امام یازدهم شیعیان) و دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه اش ابوالقاسم است. همچنین «امام زمان»، «صاحب الزمان»، «ولی عصر»، «قائم آل محمد» و «مهدی موعود» از القاب اوست.

پس از مرگ حسن عسکری (امام یازدهم شیعیان) در سال ۲۶۰ هجری و سن ۲۸ سالگی، از آنجا که حسن عسکری برخلاف سایر امامان شیعه —که در زمان حیاتشان جانشین بعدی را تعیین کرده بودند— بطور علنی جانشینی برای خود برجای نگذاشته بود، بحران فکری و اعتقادی بزرگی در میان پیروان امام شیعه بوجود آمد.در این دوران که به «سال‌های حیرت» موسوم است، شیعیان به فرقه‌های متعددی منشعب شدند. عده‌ای از شیعیان اعتقاد داشتند که از حسن عسکری فرزندی باقی نمانده‌است یا این فرزند در گذشته‌است؛ بسیاری از شیعیان امامت جعفر برادر حسن عسکری را پذیرفتند و گروه‌هایی نیز متوجه فرزندان و نوادگان امامان نهم و دهم شیعه شدند. اما اصحابی از حسن عسکری چنین گفتند که «وی پسری داشته که جانشینی مشروع برای امامت است». طبق گفتهٔ عثمان بن سعید، این پسر مخفی نگاه داشته شده بود، چرا که ترس آن می‌رفت که توسط دولت دستگیر شود و به قتل برسد. دیدگاه این گروه که در ابتدا دیدگاه اقلیت شیعه بود، به‌مرور به دیدگاه تمامی شیعیان امامی تبدیل شد که شیعیان دوازده امامی فعلی‌اند.

از دیدگاه تاریخی، باور به دوازده امام و اینکه امام دوازدهم همان مهدی موعود است بطور تدریجی در میان شیعیان تکامل یافت. به نظر می‌رسد مدتی طول کشید تا این نظریه به صورتبندی نهایی خود برسد و پس از آن هم توجیه‌ها و تبیین‌های دینی گسترده‌ای در موردش ارائه شد. شیعیان با دو رویکرد حدیثی و کلامی به تبیین نظریهٔ غیبت برخاستند. کلینی (و. ۳۲۹ ه. ق. / ۹۴۱ م). در احادیث باب غیبت کتاب اصول کافی —که در خلال دوره سفرا (موسوم به غیبت صغری) گرد آورد— به موضوع غیبت و علت آن پرداخت. به‌خصوص نعمانی در کتاب الغیبه به تبیین نظریه غیبت از طریق احادیث پرداخت و او برای نخستین بار اصطلاحات «غیبت صغری» و «غیبت کبری» را به کار برد.
پس از وی ابن بابویه (و.۹۹۱-۹۹۲) در کتاب کمال الدین در خصوص گردآوری احادیث مربوط به امام دوازدهم و غیبت وی کوشید. از دیگر سو، متخصصان علم کلام از جمله شیخ مفید (و. ۴۱۳ ه. ق. / ۱۰۲۳ م). و شاگردانش بخصوص سید مرتضی (۱۰۴۴-۱۰۴۵) به تدوین نظریات کلامی امامت جهت تبیین ضرورت وجود امام زنده در شرایط غیبت پرداختند.
ادامه متن در ویکی پدیا

قالب وبلاگ


 

بازگشت به لیست قالب های وبلاگ جهت انتخاب مجدد


















فال حافظ چت انجمن داستان کوتاه انتخاب موضوع قالب پیچک ساخت کد موزیک بازی آنلاین استخاره آنلاین فال روزانه تعبیر خواب



تور



[ پیچک ] Www.Pichak.Net © 2009 - 2017

تبلیغ متنی : ترمووود | بلیط هواپیما مشهد | خرید شارژ ایرانسل | ساخت سایت | رزرو هتل | ویلا شمال | خرید بلیط چارتر | بلیط هواپیما | تور استانبول | جت پرینتر | دانلود برنامه اندروید | فروش اقساطی خودرو | هاست ایران | کلينيک طب سوزنى | ثبت شرکت