لایه هفتم زمین کاربرد نظامی دارد؟

برخی کشورها با تابش امواج الکترومغناطیس به این لایه سعی در بهره‌برداری نظامی از آن دارند زیرا وقتی امواج الکترومغناطیس به این لایه تابیده می‌شود، این لایه در مقابل عکس‌العملی را از خود نشان می‌دهد و با سرعت بیشتری امواج را به زمین بر می‌گرداند که از این انرژی می‌توان برای ایجاد سکون، صاعقه مرگبار، رانش، زلزله و انفجار شدید در حد انفجار اتمی البته به غیر از آثار زیست محیطی آن استفاده کرد.

وزیر ارتباطات درباره اظهارت اخیر خود پیرامون لایه‌های جوی و انتقال صوت و تصویر و ارتباط این موضوعات با انتقال صدای امام زمان (عج) از این طریق، گفت:چنین چیزی که نوشته شد را نگفته بودم.

به گزارش تسنیم، محمد حسن نامی با حضور در برنامه آسمان شب که از شبکه چهار سیما پخش می‌شد، درباره اظهارت اخیر خود پیرامون لایه‌های جوی و انتقال صوت و تصویر و ارتباط  این موضوعات با انتقال صدای امام زمان (عج) از این طریق، اظهار کرد: متأسفانه چنین چیزی که نوشته شد را نگفته بودم و برای تصدیق این موضوع، هم فیلم آن مراسم وجود دارد و هم ۱۵۳۰ نفر آدم آنجا نشسته بودند که شاهد ماجرا هستند.

وی برای تصحیح اخباری که پیرامون گفته‌های او منتشر شده بود، ابراز کرد: پیرامون زمین هفت لایه به نام‌های ترپوسفر، ترموسفر، استراتوسفر، ازن، مزوسفر، یونوسفر و اگزوزسفر وجود دارد، که هفت بار هم در قرآن به آن‌ها اشاره شده است.

او ادامه داد: در آیه ۳ سوره مبارکه ملک خداوند می‌فرمایند “الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَّا تَرَی فِی خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِن تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَی مِن فُطُورٍ” و همچنین در آیه ۱۲ سوره نبأ هم آمده است ” وَ بَنَیْنا فَوْقَکُمْ سَبْعاً شِداداً ” که در واقع در خلال این آیات خدای متعال فرموده است که ما هفت لایه آسمان یا لایه شدید را پیرامون شما ایجاد کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: تاکنون علم موجود بشر به تمامی خواص این هفت لایه پی نبرده و از هر لایه تنها به یک یا دو خاصیت آن رسیده است.

خورشید هر ثانیه ۴ میلیون تن کاهش وزن می‌دهد

نامی با اشاره به اینکه تا قبل از این برخی گمان می‌کردند اگر نور از ازن عبور کند فیلتر می‌شود، اذعان کرد: برخی بر این باور بودند که اگر نور از این لایه عبور کند دیگر قابل دریافت و استفاده برای بشر نخواهد بود اما بررسی‌های حال حاضر نشان می‌دهد که ترکیب این هفت لایه است که می‌تواند نور را با این شکل انتشار دهد.

او همچنین گفت: نوری که به این شکل منتشر می‌شود حاصل ترکیب هلیوم و هیدروژن در خورشید است و نقطه جوش هسته‌ای می‌گویند که قدرت آن ۲۴۲ برابر شکافت هسته‌ای است. خورشید برای همین یک کار هر ثانیه چهار میلیون تن وزن خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان مثالی درباره برخی خواص لایه یونوسفر عنوان کرد: یونیزه شدن مولکول‌های گازی در این لایه که بیرونی‌ترین لایه است، اتفاق می‌افتد. از طرفی دیگر اگر این لایه وجود نداشت هیچ ارتباط رادیویی در سطح جهان برقرار نمی‌شد زیرا امواج وقتی از روی زمین متصاعد می شوند با برخورد به این لایه بازتاب شده و به محل مورد نظر می‌رسند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خاصیت سومی از این لایه هم اشاره کرد که البته معتقد است نظر خودش است و گفت: من می‌گویم اگر زمانی ماه را از زمین یا همین لایه یونسفر که دارای بار الکتریکی است را بگیرند، سرعت زمین به اندازه‌ای تند می‌شود که شب و روز مفهومی نخواهد داشت.

او ادامه داد: محققین در حال حاضر به این سمت رفته‌اند که از این لایه برای انتقال دیتای صوتی و تصویری و حتی انتقال الکتریسیته به نقاط دیگر استفاده کنند.

نامی گفت: البته برخی کشورها با تابش امواج الکترومغناطیس به این لایه سعی در بهره‌برداری نظامی از آن دارند زیرا وقتی امواج الکترومغناطیس به این لایه تابیده می‌شود، این لایه در مقابل عکس‌العملی را از خود نشان می‌دهد و با سرعت بیشتری امواج را به زمین بر می‌گرداند که از این انرژی می‌توان برای ایجاد سکون، صاعقه مرگبار، رانش، زلزله و انفجار شدید در حد انفجار اتمی البته به غیر از آثار زیست محیطی آن استفاده کرد.

وی درباره شرایط سکون گفت: اگر باد در مدت طولانی در جهان نباشد، حیات از بین می‌رود چرا که یکی از ارکان اربعه حیات، باد است. البته استفاده از این لایه ویژگی‌های مثبتی هم دارد که تاکنون ۲۰ تا ۲۸ مورد از این استفاده‌ها پیش‌بینی شده است.

برخی بر این عقیده‌اند که نسل ششم نخواهیم داشت

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه چیزی که مد نظر ماست، انتقال دیتای صوتی و تصویری است، بیان کرد: در حال حاضر برخی کشورها نسل سوم را در تلفن‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند که پکیجی از خدمات را به مردم ارائه می‌دهد. برخی هم وارد نسل چهارم شده‌اند و در حال تحقیق بر روی نسل پنجم هستند. جالب است که برخی دانشمندان این سلسله نسل‌ها را منتهی به نسل پنجم دانسته‌اند و گفته‌اند که با استفاده از ظرفیت‌های این لایه امکان برقراری ارتباطات در همه جا وجود خواهد داشت و دیگر نسل ششمی نخواهیم داشت.

هیچ گسلی به شعاع ۱۸۴ کیلومتری کعبه نیست

وی در میان صحبت‌هایش ارتباطی میان شروع زندگی به مرکزیت کعبه و این موضوع برقرار کرد و گفت: اولین جاییکه از آب بیرون آمد همین خشکی‌هایی است که امروزه مکه بر آن واقع شده است. اولین بنایی که حضرت آدم بر روی خشکی پدیدار شده از آب ایجاد کرد، همین کعبه امروزی بوده که بعدها به دست حضرت ابراهیم تجدید بنا شد و کعبه امروزی با چهار رکن در چهار جهت اصلی زمین به وجود آمد.

او گفت: جالب اینکه اگر دایره‌ای به مرکزیت کعبه به شعاع ۱۸۴ کیلومتر رسم کنیم متوجه می‌شویم هیچ خط گسلی از این شعاع عبور نکرده است.

وی افزود: حال که به جلو می‌آئیم به تولد حضرت علی(ع) که در مرکز کعبه بود، می‌رسیم و براساس اعتقادات‌مان بعدها امام زمان(عج) در هنگام ظهور بین در و حجر همین کعبه می‌ایستند و در آن زمان هم صدایشان و هم تصویر مبارکشان را همه جهانیان مشاهده می‌کنند.

چرخش روادید عالم هم‌جهت طواف کعبه است

نامی با اشاره‌ به طوافی که دور کعبه و از راست به چپ انجام می‌شود نیز  اظهار کرد: هر چیزیکه چرخش طبیعی دارد در همین جهات است به عنوان مثال گردش سلول، الکترون به دور خودش، خون در بدن، زمین به دور خودش، زمین به دور خورشید، منظومه شمسی به دور کهکشان راه شیری، چرخش گردباد و حتی چرخش موشک وقتی رها می‌شود، از راست به چپ است.

او با پیوسته دانستن این حرکات و حتی حرکت خود لایه یونسفر، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که دیتای صوتی و تصویری به صورت کامل منتقل شود. مثلا صدای یک فرد توسط امکان استفاده از این لایه برای همه‌جا ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه تمام بحث ما این بود در پاسخ به این سوال که چه اندازه فیزیکدانان دنیا با این نظریه موافق هستند؟، گفت: من درباره این موضوع دو کتاب از مجموع ۳۴ جلد تألیفاتم که اختصاص به مقالات علمی-پژوهشی و مقالات ISI دارد، نوشته‌ام که بعضی از آن‌ها به چاپ سوم و چهارم هم رسیده است.

وزیر ارتباطات افزود: توصیه من به نخبگان، دانشجویان و حتی علما و اساتید قرآنی و انسانی این است که به جز قرآن به سایر علوم هم مراجعه کنند تا درک آنان از قرآن بیشتر شود و با دقت بیشتری به سراغ آن بروند.

او ابراز کرد: علمای دینی بسیاری همچون آقای جوادی آملی داریم که در زمینه ماوراء جو اطلاعات بسیاری دارند و به تناسب همین موضوع برداشت بهتری نیز از قرآن دارند. قرآن کتابی کامل است و درباره تمام چیزهایی که مورد نیاز ماست در آن موجود است و تنها باید با یک دقت و ظرافت خاصی آن را بخوانیم و در آن دقت کنیم.

نامی ادامه داد: موضوعات و فرضیه‌های بسیاری بوده که در دنیا توسط عده‌ای مطرح و توسط عده‌ای دیگر رد شده است به عنوان مثال به یاد آوریم آن بنده خدایی که روزی گفت زمین به دور خورشید می‌چرخد اما شدیدا در زمین خودش با او مخالفت و برخورد شد اما سرانجام و بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیدند.

وی گفت: خداوند موارد زیادی را در طبیعت و بخصوص فضا برای ما قرار داده که باید به دنبال آن باشیم.

Tabnak.IR | تابناک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند