بدترین ماه برای عمل جراحی کدام است؟

در برخی کشورهای جهان آغاز دوره کارورزی پزشکی با اصطلاحی به نام «اثر جولای» شناخته می‌شود که می‌تواند خطرات زیادی برای بیماران به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، نخستین روز ماه جولای (تیر ماه) با آغاز دوره کارورزی پزشکان همراه است و نتایج چند پژوهش نشان می‌دهد، خطر مرگ بیمارانی که در این ماه تحت عمل جراحی قرار می گیرند، افزایش پیدا می کند.

رزیدنت های جدید از تجربه کمتری برخوردار هستند و اعمال جراحی با حضور این گروه، نتایج مطلوب کمتری در پی خواهد داشت.

بر اساس پژوهش صورت گرفته توسط گروهی از پژوهشگراندانشگاه جان هاپکینز، تاکنون تحقیق دقیق و نتیجه گیری قطعی در خصوص پدیده ماه جولای انجام نشده است.

اثر جولای (July Effect) اما به یک باور در میان بیماران تبدیل شده و مردم ترجیح می دهند که انجام عمل جراحی را به ماه های بعد موکول کنند.

اما نتایج یک پژوهش با بررسی دو هزار و ۹۲۰ موضوع مرتبط با اعمال جراحی در ماه های مختلف نشان می دهد، متاستاز عمل جراحی ستون فقرات در ماه جولای در مقایسه با ماه های دیگر با عوارض بیشتری همراه است.

تحقیقات دیگر نیز نشان می دهند، ‌بستری شدن در بیمارستان در تعطیلات عمومی در مقایسه با روزهای غیر تعطیل با عوارض بیشتری همراه است و خطر مرگ پس از عمل جراحی اضطراری در تعطیلات عمومی تا ۴۸ درصد افزایش پیدا می کند.

Tabnak.IR | تابناک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند