آشنایی با حریفان ایران در لیگ جهانی والیبال

ایتالیا؛ شاگردان دیروز، حریفان امروز/ ولاسکو، برگ برنده ایران در سرزمین چکمه‌پوشان

تیم ملی والیبال ایتالیا سومین حریف شاگردان ولاسکو در رقابت‌های لیگ جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایتالیا، سومین حریف شاگردان ولاسکو در رقابت‌های لیگ جهانی است که تمام علاقمندان به والیبال به خوبی می‌دانند که ایران کار سختی برابر این تیم در پیش دارد. در آخرین رویارویی این دو تیم که در ژاپن بود، شاگردان خولیو ولاسکو بازی را با نتیجه ۳ بر یک به حریف خود واگذار کردند و حالا هم قسم شده‌اند تا در خاک ایتالیا، لاجوردی‌پوشان را به زانو دربیاورند؛ هرچند که به گفته بسیاری از کارشناسان گرفتن حتی دو امتیاز از دو بازی پیش‌رو هم برای ایران بسیار ارزشمند خواهد بود.

ایتالیایی‌ها از ۶ بازی گذشته خود در لیگ جهانی موفق به کسب ۵ پیروزی شده‌اند و با کسب ۱۵ امتیاز در صدر گروه دوم قرار دارند.

* ولاسکو پرافتخارترین مربی چکمه‌پوشان

اولین موفقیت بزرگ تیم ملی والیبال ایتالیا در سال ۱۹۴۸ و در رقابت‌های قهرمانی اروپا به‌دست آمد که لاجوردی‌پوشان در آن مسابقات میزبان رقابت‌ها بودند.

در سال ۱۹۷۸ ایتالیا میزبان مسابقات قهرمانی جهان شد که در آن زمان هدایت چکمه‌پوشان را کارملو پیتر بر عهده داشت و موفق شد یک مدال نقره برای ایتالیایی‌ها به ارمغان بیاورد.

از سال ۱۹۸۹ تا سال ۲۰۰۵ و با ظهور خولیو ولاسکو که مربیان متفاوتی با وی همکاری کردند، ایتالیا برنده ۳ دوره مسابقات قهرمانی جهان، یک دوره جام جهانی، ۶ قهرمانی اروپا، ۸ دوره لیگ جهانی و ۳ مدال المپیک (نقره در آتلانتا در سال ۱۹۹۶، مدال برنز در سیدنی در سال ۲۰۰۰ و نقره در آتن در سال ۲۰۰۴) شد.

لاجوردی‌پوشان که در مسابقات اخیر چندان درخشش نداشتند، تصمیم دارند باز هم به دوران باشکوه خود بازگردند. آنها در مسابقات لیگ جهانی سال ۲۰۱۰ در جایگاه ششم قرار گرفتند؛ عنوان دومی جام ‌جهانی ۲۰۱۰ را به خود اختصاص دادند و در جایگاه چهارم مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۱ قرار گرفتند. این تیم همچنین موفق به کسب یک مدال برنز در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن شد.

* بروتو جایگزین ولاسکو و بسیار امیدوار

مائورو بروتو، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا از سال ۲۰۱۰ هدایت لاجوردی‌پوشان را بر عهده گرفته است. وی پیش از این شش سال به عنوان مربی تیم ملی فنلاند فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۰۷ به عنوان بهترین مربی انتخاب شد. بروتو در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ دستیار مربی ایتالیا بود و در راه کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی اروپا، نقره بازی‌های المپیک و برنز و نقره لیگ جهانی نقش بسزایی داشت.

از زمانی که وی هدایت ایتالیا را بر عهده گرفته است، این تیم یک مدال برنز در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و یک مدال نقره در جام جهانی ۲۰۱۱ کسب کرده است.

مائورو بروتو، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا در آستانه شروع بازی‌های تیمش در لیگ جهانی گفته بود که ایتالیا با ترکیبی بسیار جوان راهی این بازی‌ها شده و با وجود اینکه هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد، اما آینده این تیم امیدوار است. 

* ولاسکو، برگ برنده ایران در سرزمین چکمه‌پوشان

نخستین جدال تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در لیگ جهانی هفتم تیر ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی به انجام خواهد رسید. شاگردان ولاسکو در اولین بازی باید در شهر مودنا و در ورزشگاه پالاکاسا مودنا برابر چکمه‌پوشان قرار گیرند. بازی دوم این دو تیم هم ۹ تیر ساعت ۱۸ به وقت محلی و در ورزشگاه پالاسرادیمیگنی شهر ساساری به انجام خواهد رسید.

ولاسکو به خوبی با شرایط سالن‌های ایتالیا آشنا است و پیش از هر مسابقه می‌تواند به خوبی بازیکنان را با شرایط سالن‌ها آشنا کند. با توجه به اینکه ولاسکو سال‌ها در ایتالیا فعالیت داشته است، حضور وی روی نیمکت ایران می‌تواند بزرگ‌ترین برگ برنده ایران در این دو مسابقه باشد.

* فصل درخشش ستاره‌های جوان ایتالیا فرا رسید

دومین تیم پر افتخار پس از برزیل در لیگ جهانی و دارنده ۸ عنوان قهرمانی یکی دیگر از حریفان سرشناس ایران محسوب می‌شود. بازی‌های ایران و ایتالیا همیشه در سال‌های اخیر دیدنی و حساس بوده و آتزوری‌ها از روزی که ولاسکو، سرمربی اسبق این تیم سرمربی تیم ایران شده، حساسیت بیشتری نسبت به گذشته هم از خود نشان می‌دهند؛ تا جایی که ولاسکو با تایید این موضوع می‌گوید «دو بازی با ایران برای ایتالیایی‌ها به مراتب بیشتر از سایر بازی‌ها اهمیت دارد و مطمئن باشید آنان تلاش می‌کنند تا بهترین بازی خود را در مقابل ما انجام دهند.»

ایتالیا بعد از پشت سر گذاشتن چندین سال از آن دوران طلایی با نسل تازه‌ای از ستاره‌های جوان خود در این دوره به دنبال تکرار آن روزهای طلایی با ولاسکو است. جوانانی چون زایتسف، ساوانی، تراویتسا، پرودی، بیرلی و گیوو با کسب تجربه اندوزی لازم می‌خواهند جا پای بزرگان بازنشسته‌ای چون ماسترنجلو، الساندرو فی، ورمیگلیو و جیانی بگذارند.

* تغییرات تاکتیکی و حملات بی‌رحمانه لاجوردی‌پوشان

نتایج لاجوردی‌پوشان در این دوره از مسابقات لیگ جهانی که تنها یک شکست را در کارنامه خود دارند نشان می‌دهد که این تیم یکی از بهترین‌های لیگ جهانی محسوب می‌شود. لاجوردی‌پوشان چند بازیکن جوان داشتند که در این مسابقات به اوج آمادگی رسیده‌اند و مربیان تیم ملی ایتالیا هم به خوبی از توانایی‌های آنها استفاده می‌کنند.

لاجوردی‌پوشان تغییرات زیادی داشته‌اند که مهم‌ترینش هم تغییر پست زایتسف است؛ این بازیکن پیش از این در پست دریافت کننده بازی می‌کرد اما بروتو تصمیم گرفته تا در این مسابقات از این بازیکن جوان و خوش آتیه در پست پشت‌خط زن استفاده کند.

ایتالیایی‌ها مانند بسیاری از تیم‌های جهان در دریافت اول با مشکلاتی روبرو هستند، اما در مقابل در حملات بسیار بی‌نقص کار می‌کنند و در اکثر حملات اول توپ را به امتیاز تبدیل می‌کنند. لاجوردی‌پوشان اسپک‌های بسیار خوبی می‌زنند؛ ساوانی و زایتسف از جمله پشت‌خط زن‌های ایتالیا هستند که به خوبی در حملات شرکت می‌کنند و برای تیم‌شان امتیاز کسب می‌کنند.

تغییر پست زایتسف بسیار مفید بود، چراکه وی تاکنون توانسته عنوان بهترین اسپکر لیگ جهانی را به خود اختصاص دهد.

* مصدومان تازه‌وارد در پازل تاکتیکی ولاسکو

در مقابل تیم ایران هم دو تغییر نسبت به بازی‌های گذشته داشته و آن هم اینکه ولاسکو، کمالوند و داوودی را جایگزین زرینی و فیاضی کرده است. کمالوند و داوودی چندی بود که در بازی‌های رسمی حضور پیدا نکرده بودند و دوران مصدومیت را سپری می‌کردند و انتخاب این دو بازیکن موجب شد تا همگان سکوت کنند و تنها منتظر مشاهده عملکرد این دو بازیکن باشند. کمالوند که تقریبا دو سال از والیبال دور بود و داوودی هم زمانی که کتف راستش مصدوم شده بود، تصمیم داشت تا روی دست چپش تمرکز کند تا بتواند به دوران بازیگری‌اش ادامه دهد.

در مجموع اگر این دو بازیکن در اوج آمادگی خود باشند تنها می‌توانند به دریافت‌های اول تیم ایران کمک کنند و نوع بازی آنها به گونه‌ای نیست که در حملات بتوانند عالی ظاهر شوند؛ به هر حال امیدواریم این دو بازیکن در اوج آمادگی قرار داشته باشند تا تیم ایران حداقل در دریافت‌های اول کمی بهتر شود.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود مقابل ایتالیا روز جمعه ۷ تیر ماه ساعت ۲۰ به وقت مودنا (۲۲:۳۰ به وقت تهران) در سالن پالاکاسا به مصاف این تیم خواهد رفت و سپس دومین مسابقه این دو تیم روز یکشنبه ۹ تیر ماه ساعت ۱۹ به وقت ساساری (۲۱:۳۰ به وقت تهران) در سالن پالاسرادیمیگنی برگزار می‌شود.

Tabnak.IR | تابناک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند