انتقاد ارتش آزاد سوریه از آمریکا

یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره ضمن مسوول دانستن آمریکا در طولانی شدن درگیری‌های سوریه اعلام کرد: آمریکا سلاح‌ها و ذخایر ما را از ما گرفت.

به گزارش ایسنا، عبدالباسط طویله، یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه گفت: به عقیده ما آمریکا سلاح‌ها و ذخایر ما را از ما گرفت و برای حفاظت از امنیت اسرائیل جنگ را طولانی کرد تا بتواند به این وسیله قدرت سوریه را بکاهد.

وی که در ژوئن ۲۰۱۲ از ارتش سوریه جدا شده و به ارتش آزاد پیوست در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌توان درباره تعداد دقیق نیروهایی که از ارتش سوریه جدا شده‌اند آمار مشخصی داد اما می‌توانم تاکید کنم که رهبران ارتش که حدود ۸۵ درصد از آنها علوی‌ هستند از ارتش سوریه جدا شده‌اند.

طویله رابطه غیرنظامیان سوری با نظامیان ارتش آزاد سوریه را روابطی مثبت توصیف کرد و گفت: بیشتر کسانی که در ارتش آزاد سوریه فعالیت می‌کنند نظامیان سابق ارتش سوریه هستند.

این مسوول ارتش آزاد سوریه همچنین مدعی شد: تعداد کسانی که از ارتش سوریه جدا می‌شوند روز به روز در حال افزایش است به نحوی که ۲۰ عضو از ۳۰ عضو شورای رهبران ارتش آزاد را کسانی تشکیل می‌دهند که قبلا در ارتش سوریه بودند.

عبدالباسط طویله در ادامه گفت: غنایمی که ارتش آزاد طی درگیری با نظام به دست آورده دلیل اصلی موفقیت‌های جنگی در درگیری‌هاست اما ما فقط به این غنایم اتکا نمی‌کنیم بلکه حمایت‌های خارجی برخی از کشورها نیز وجود دارند و در صورتی که کشورهای خارجی به مجهز کردن ما با سلاح سنگین و مناسب بپردازند ما قادر خواهیم بود برنامه زمانی سازماندهی شده از سوی برخی ابرقدرت‌ها برای براندازی اسد را اجرایی کنیم.

وی همچنین گفت: ابرقدرت‌ها برنامه‌ها و دستور کارهایی را دارند اما ما درباره جزئیات این برنامه‌ها اطلاعی نداریم.

وی گفت: ارتش آزاد در صورتی که بتواند از حمایت مالی کافی برخوردار باشد قادر به خرید سلاح ضد هوایی از بازارهای سیاه در چین، اوکراین، روسیه و آمریکا خواهد بود.

این مسوول ارتش آزاد ادامه داد: مردم سوریه دائما از ما در مناطق آزاد می‌خواهند که وحدت خود را حل کنیم و تحت یک گروه فعالیت کنیم. ما عملیات مشترکی را با گروه‌های میانه‌رو انجام داده‌ایم و همکاری مداوم میان ما ادامه دارد اما با گروه‌هایی که غرب از آنها به عنوان تروریست یاد می‌کند از جمله جبهه النصره نیز می‌توان درباره ساختاری دولت آینده وارد مذاکره شد چرا که مذاکرات باید میان همه گروه‌ها باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این ملت سوریه هستند که درباره دولت آینده و اینکه چه کسی بر آن حکومت کند تصمیم‌گیری می‌کنند لذا هیچ کس حق ندارد ساختار دولت آینده را به آنها تحمیل کند چرا که این مردم سوریه بودند که دست به انقلاب زدند لذا هیچ کس نمی‌تواند حق انتخاب را از آنها بگیرد.

در خصوص مساله سلاح‌های شیمیایی نیز عبدالباسط طویله گفت: پس از سقوط نظام سوریه ما سلاح‌هایی را که به گروه‌های مخالف دولت داده شده جمع‌آوری خواهیم کرد. ما طرح مشخص و آماده‌ای برای جمع کردن این سلاح‌ها و اعطای غرامت به کسانی در دست داریم که با اموال خود اقدام به خرید این سلاح‌ها کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما تیمی از کارشناسان سوری را برای انجام تحقیقات در خصوص استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی تشکیل داده‌ایم و در حال حاضر نیز اسناد و ادله محکمی در این خصوص در اختیار داریم. دولت سوریه تلاش می‌کند تا با استفاده از سلاح شیمیایی فضای وحشت و خفقان را در میان مردم سوریه ایجاد کند اما ما این مساله را اثبات خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ما اسنادی را که ثابت می‌کند نظام سوریه در استفاده از سلاح‌های شیمیایی دست داشته به آمریکا و کشورهای دوست مخالفان سوریه ارائه کردیم و منتظر واکنش آنها هستیم اما اگر این کشورها کوتاهی کنند و به ما برای براندازی نظام سلاح ندهند اسناد و مدارک‌مان را علنی خواهیم کرد.

Tabnak.IR | تابناک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند