روش های صحیح برای کاهش وزن

چاقی یا اضافه وزن می تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به بیمارهای قلبی – عروقی، فشارخون، دیابت، مشکلات ستون فقرات، زانودرد و بسیاری از بیماری های دیگر شود. همچنین می تواند باعث مشکلات روحی روانی و عدم اعتماد به نفس در برخی افراد شود. پس کاهش وزن با روش های صحیح و بدون عارضه فقط روشی برای زیبایی نیست، بلکه یک توصیه بهداشتی و روشی برای پیشگیری بسیاری از بیماری هاست.


با توجه به ابتلای درصد زیادی از جامعه به مشکل اضافه وزن یا چاقی، مراجعه به پزشکان برای کاهش وزن از حجم بالایی برخوردار است. اینجاست که نیاز است با روش هایی آشنا شد که فاقد عارضه جانبی بوده و بتواند به فرد کمک کند تا با روش طبیعی تر به وزن مناسب تر یا تناسب اندام بهتری نزدیک شود. بی شک، تغذیه صحیح و داشتن رژیم غذایی مناسب یکی از مهم ترین توصیه ها برای حفظ سلامت و همچنین کاهش وزن است. رژیم غذایی کم کالری،کاهش حتی الامکان مصرف چربی، قند، نشاسته و گوشت قرمز، کاهش مصرف پروتئین با توجه همزمان به دریافت کافی ویتامین ها و مواد معدنی و نوشیدن آب کافی یک توصیه کلی برای تمام افرادی است که می خواهند به وزن دلخواه خود برسند. یک دستور مهم، صرف شام سبک تر (حاوی سبزیجات) در ساعات ابتدایی شب است. مصرف دیرهنگام شام یکی از علل چاقی بویژه چاقی موضعی شکم است. علت مهم دیگر، چاقی ریزه خواری یا مصرف تنقلاتی مانند شیرینی، شکلات و چیپس در بین وعده های غذایی است. حذف مصرف این مواد و جایگزینی آن با مصرف میوه خشک یا مغزها مثل پسته و بادام یک روش مفید دیگر است. طب سوزنی یکی از شناخته شده و موثرترین روش ها برای کاهش وزن است. یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت این روش فقدان عارضه جانبی است. در این روش نیاز است بیمارحداقل ۱۰ تا ۱۵ جلسه و هر جلسه ۲۰ دقیقه تحت درمان قرار گیرد. طب سوزنی با مکانیزم هایی مانند کاهش اشتها، افزایش متابولیسم، کمک به سوختن چربی ها و لیپولیز می تواند باعث کاهش وزن شود.

انجام این روش همچنین می تواند باعث تنظیم فعالیت بهتر دستگاه گوارش شود و از این طریق نه تنها باعث کمک به کاهش وزن می شود، بلکه بسیاری از مشکلات گوارشی فرد نیز درمان می شود. اگر طب سوزنی را برای کاهش وزن انتخاب کردید توجه داشته باشید که:

کاهش وزن در این روش تدریجی است و گاهی نیاز به زمان دارد. طب سوزنی در دوران بارداری ممنوع است. همواره به خاطر داشته باشید مصرف داروهای لاغری اعم از شیمیایی و گیاهی مضر و دارای عوارض جانبی است. ورزش و فعالیت بدنی مناسب را نیز به عنوان یکی از بهترین روش های کاهش وزن و تناسب اندام از یاد نبرید.

دکتر امیرهومن کاظمی / متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی

بی کلک

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند