بامیزگردموافقید یاچهار گوش

حتما شما هم هنگام خرید میز برای آشپزخانه‌تان سردرگم شده‌اید که چه میزی و با چه شکلی انتخاب کنید؛ گرد یا چهارگوش؟ بلند یا کوتاه؟ انتخاب میز مناسب برای آشپزخانه می‌تواند بسیار مشکل باشد. همیشه اعضای خانواده دور میز آشپزخانه می‌نشینند، غذا می‌خورند و با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

امروزه، میز آشپزخانه تنها مختص آشپزی نیست و نقشی چند منظوره پیدا کرده است. از میز آشپزخانه برای کار و سرگرمی هم استفاده می‌کنند، در خیلی از موارد هم برای آن ظاهری بسیار مدرن در نظر می‌گیرند.

چیزی که این روزها ما در آشپزخانه می‌خواهیم، مبلمان چند منظوره‌ای است که به همه نیازهایمان پاسخ بگوید. میز آشپرخانه باید کارآمد بوده و به آسانی قابل استفاده،‌ محکم و پایدار باشد.

اگر به دنبال میزهای چند منظوره می‌گردید که هم بتوانید روی آن غذا بخورید و هم کار کنید، سراغ میزهای ناهارخوری بروید. این میزها به آشپزخانه‌تان ظاهری آراسته می‌دهند، افراد زیادی می‌توانند دور آن جمع شوند و قابلیت‌های زیادی هم دارند. می‌توانید از میزهای گرد استفاده کنید که علاوه بر غذا خوردن، مناسب گفت‌وگوهای خصوصی است. اما اگر فضای کافی در اختیار ندارید، روی میزهای تاشویی‌ سرمایه‌گذاری کنید که باز و بزرگ‌تر می‌شوند.

میزهای چوبی

میزهای چوبی را می‌توانید بتراشید که ظاهری قدیمی و فرسوده پیدا کند، سپس سطح آن را روغن بزنید تا براق و درخشنده شود. البته جلا دادن سطوح را باید هر چند وقت یک بار تکرار کنید یا لاک بزنید تا ظاهری پولیش شده و شیک داشته باشد. انواع مختلفی از الوارهای راش، چوب بلوط سخت و غیره وجود دارند. اگر مدل موردنظرتان در مغازه‌ها نیست، آن را سفارش دهید. میزهای سفارشی الزاما گران‌قیمت نیستند. میزهایی که از صفحه‌های ترمیم شده ساخته می‌شوند، حتی ارزان‌تر از میزهای داخل مغازه‌ها هستند.

میزهای فلزی

فلز روی، بهترین رویه برای سطح میز به شمار می‌رود اما به آسانی خط می‌افتد . استیل فلزی بسیار قوی، صاف و بهداشتی است اما چربی و خط را به خوبی نشان می‌دهد و دائما باید آن را تمیز کنید.

میزهای شیشه‌ای

میزهای شیشه‌ای سخت و صیقلی‌اند و صدای آشپزخانه را جذب نمی‌کنند، ولی بسیار مدرن هستند و نگهداری آن هم کار آسانی است. اما مانند استیل به نظافت مکرر نیاز دارد.

میزهای تلفیقی

بعضی از میزهای امروزی، از تلفیق دو جنس ساخته شده‌اند. میزهای چوب بلوط با ساختار داخلی استیل بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد. شیشه و استیل تلفیق دیگری است که به هر آشپزخانه‌ای جلوه‌ای مدرن می‌بخشد.

اما آنچه باید مد نظر قرار گیرد اندازه مناسب برای میز است. سایز میز را در حدی تهیه کنید که راه عبوری برای افراد در آشپزخانه باقی بماند و درهای کابینت به راحتی باز شده و امکان بیرون اوردن وسایل وجود داشته باشد.

همچنین بهتر است از میز هایی استفاده کنید که دارای دو طبقه می باشد و از طبقه زیرین جهت گذاردن دستمال کاغذی، نمکدان، زیر قابلمه ای و دیگر ابزار استفاده می شود . به این صورت در دیگر اوقات روز طبقه بالایی میز خلوت تر بوده و می توان از آن برای فعالیت های دیگر نیز بهره برد.

دفترچه یادداشت آنلاین یک پسر تنها

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند