بستن تنگه هرمز و تدابیر نظامی امریکا

نحوه عمل این آب پیماها، خودامحایی است به گونه ای که وقتی مین را کشف می کنند خود را به همراه مین منفجر می کنند.

نخستین گروه از آب پیماهای بدون سرنشین در هفته های اخیر و همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ از سوی نیروی دریایی آمریکا در منطقه تنگه هرمز استقرار یافته اند.

بقیه گزارش در ادامه مطلب

روزنامه لوس آنجلس تایمز آمریکا به نقل از منابع آگاه این کشور از استقرار آب پیماهای بدون سرنشین آمریکا برای مقابله با مین در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی می نویسد آمریکا این آب پیماهای بدون سرنشین ۸۸ پوندی ( ۴۸ کیلویی) که هدف آن کشف و منفجر کردن مین ها در منطقه تنگه هرمز است را در پی تهدید های اخیر ایران مبنی بر احتمال مسدود کردن مسیر آبراه تنگه هرمز در منطقه مستقر ساخته است.

این روزنامه بدون اشاره به تعداد این آب پیماهای بدون سرنشین می نویسد که این کشور در فوریه سال جاری میلادی در پی درخواست جیمز ماتیس فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه دهها فروند از این آب پیماهای بدون سرنشین را که اسم آن ” روباه دریا ” است ، از آلمان خریداری کرده است.

نحوه عمل این آب پیماها، خودامحایی است به گونه ای که وقتی مین را کشف می کنند خود را به همراه مین منفجر می کنند.

لس آنجلس تایمز می افزاید نخستین گروه از آب پیماهای بدون سرنشین خریداری شده از آلمان در هفته های اخیر و همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ از سوی نیروی دریایی آمریکا در منطقه تنگه هرمز استقرار یافته اند.

بر اساس این گزارش آمریکا از اینکه در صورت تشدید تحریم های نفتی و بانکی غرب علیه ایران ، این کشور ممکن است به نفت کش های حامل نفت در منطقه تنگه هرمز حمله کرده و امنیت عبور و مرور از این تنگه را به خطر اندازد ، نگران است.

لوس آنجلس تایمز می نویسد بر اساس برآورد آمریکا در صورت انسداد تنگه هرمز از سوی ایران ،  آمریکا و متحدان این کشور ظرف مدت ۵ تا ۱۰ روز قادر به باز کردن آن هستند ، اما در این صورت قیمت نفت می تواند به طور انفجاری افزایش یابد و به چند برابر قیمت فعلی در بازارهای جهانی برسد.

این روزنامه می افزاید علاوه بر استقرار آب پیماهای بدون سرنشین آمریکا اخیرا ۴ کشتی مین روب را در منطقه تنگه هرمز مستقر ساخته است. با استقرار این کشتی ها تعداد کشتی های مین روب حاضر در منطقه به ۸ کشتی افزایش یافته است . علاوه بر اینها آمریکا ۴ هلی کوپتر مین روب MH53 را نیز در منطقه مستقر کرده است.

اخیرار روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز از افزایش نیروهای نظامی و ناوهای جنگی و استقرار هواپیماهای جنگنده اف ۲۲ آمریکا در منطقه برای مقابله با تهدیدات منطقه ای احتمالی خبر داده بود.

تک ترین سایت ایرانی |دانلود اهنگ | دانلود فیلم | اخبار ایران و جهان | خبر ورزشی | عکس بازیگران | عکس فوتبالیست ها | اپدیت نود۳۲ |فال حافظ |استخاره | قیمت روز خودرو ها

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند