نکاتی برای خرید یک تبلت مناسب

تبلت‌ها بخش مهمی از بازار لوازم دیجیتال امروز را به خود اختصاص داده‌اند. اما برای خرید یک تبلت مناسب چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟

امروزه تبلت‌های زیادی در مدل های مختلف و از طرف شرکت‌های مختلف به بازار آمده است و باعث شده است تا انتخاب یک تبلت مناسب بسیار مشکل باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی برای انتخاب یک تبلت مناسب آشنا کنیم.

ـ امروزه در بسیاری از منازل کامپیوترهای شخصی و یا لپ تاپ وجود دارد. سوال اولی که ما باید از خود بپرسیم این است که: آیا ما واقعا به یک تبلت نیاز داریم؟ آیا کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ ما به نیازهای ما پاسخ می‌دهد یا خیر؟

_ یک ضرب المثل قدیمی فارسی می‌گوید: هیچ ارزانی بی دلیل نیست. یکی از مواردی که این ضرب المثل در آن کاملا صدق می کند بازار تبلت ها است. مطمئن باشید تبلتهای ارزان قیمت دارای نقاط ضعف فراوانی هستند. عمده این تبلتها از پردازنده های ضعیفی بهره می برند و پس از مدتی استفاده خیلی سریع بدنه آنها داغ می شود.

به دلیل همین ضعف در پردازنده است که سرعت واکنش این تبلتها پایین است و معمولا پس از هر فرمان توسط شما چند ثانیه طول می کشد تا دستور شما اجرا شود. حساسیت صفحه این تبلتها نیز خیلی مناسب نیست.

ـ نکته بعدی در مورد اندازه صفحه نمایشگر تبلت است. در بازار امروز این محصول تبلتهایی با صفحه ۵ اینچ تا ۱۰.۱ اینچ وجود دارد. کاملا مشخص است که تبلتهای ۱۰ اینچی بزرگ و سنگین تر از سایرین هستند و حمل و نقل آنها برای کاربران مشکل تر است. پیشنهاد ما به شما در این زمینه انتخاب تبلتی در اندازه ۷ تا ۹ اینچ است.

ـ مسئله بعدی در زمان انتخاب یک تبلت توجه به امکانات سخت افزاری آن است. مسائلی مثل نوع و قدرت پردازنده، دوربین موجود بر روی تبلت و کیفیت آن، نوع و تعداد ورودی های مورد استفاده از جمله موارد قابل توجه برای انتخاب تبلت است.

ـ مسئله بعدی نرم افزارهای مورد استفاده بر روی یک تبلت است. شما به عنوان یک کاربر با نیازهای گوناگون بایستی توجه داشته باشید که نرم افزارهای متفاوتی در بازار تبلت وجود دارد که هر کدام از آنها برای سیستم های عامل گوناگون عرضه شده اند.

سیستم‌های عاملی همچون ویندوز، اندروید و یا iOS با توجه به توانایی خود دارای نرم افزارهای متفاوتی هستند.شرکت‌های نرم افزار سازی در دنیا با توجه به عواملی مثل میزان فروش تبلت‌ها اقدام به طراحی نرم افزار برای آن تبلت‌ها و سیستم عامل مورد نظر آنها می‌کنند.

مجله خبری

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند