خواص درمانی زیتون

امام علی (ع) فرمود: با روغن زیتون ، بدن را چرب کنید.و با آن خورش بسازید، چرا که روغن نیکان و خورش برگزیدگان است، دو بار به پاکس سوده شده و در آن بدان هنگام که روی می کند و بدان هنگام که پشت می کند، برکت نهاده شده و با وجود آن هیچ بیماری ای زیان نمی رساند.

زیتون در قران کریم مقارن انجیر ذکر شده است و اطبا منافعی برای میوه ذکر نموده اند. زیتون دارای املاح معدنی فسفر، پتاسیم، گوگرد، منیزیم، سیلیس، کلسیم، کلر، مس، آهن و منگنز می باشد. و دارای ویتامین های آ،ث ، د می باشد و روغن زیتون بسیاری از نیازمندی های بدن به ویتامین ها و چربی ها را تامین می کند. روغن زیتون سهل الهضم و جذب است. چون مدت هضم روغن زیتون در معده نصف وقت چربی های دیگر است. یعنی در مدت ۴ ساعت می شود.

ملین،صفرابر،ضد مسمومیت، ناراحتی های کبد، و یبوست و تشنجات معده، سنگ کلیه، صفراء و ورم کلیه، ابتلا به امراض ریوی، مخصوصاً سل و برونشیت، مفید و نافع می باشد.

اشکال دارویی این میوه ( زیتون )در میوه و  روغن و برگ آن می باشد . و روغن آن رابیشتر مخلوط سالاد توصیه کرده اند و فایده اش بیشتر می باشد و مالش بدن بچه با روغن زیتون مفید است. ماساژ با روغن زیتون درد کبد را تسکین می دهد.

روغن زیتون ، نطفه ی مرد را زیاد می کند و مالیدن روغن زیتون بر موی سر، از سفید شدن مو جلوگیری می کند. شوره سر را از بین می برد و لثه را تقویت می کند و قوه ی بینایی را زیاد می کند.

دم کرده ی برگ زیتون به مقدار یک قاشق غذاخوری در یک فنجان آب یکی از بهترین داروهای معالج برای زیاد شدن فشار خون و انسداد مجاری صفراوی است.

منبع : طب امام علی (ع) تالیف سعید راشدی

NightFa :: شب فارسی

متولد چه ماهی هستی ؟

فال روزانه فروردین
فروردین
فال روزانه اردیبهشت
اردیبهشت
فال روزانه خرداد
خرداد
فال روزانه تیر
تیر
فال روزانه مرداد
مرداد
فال روزانه شهریور
شهریور
فال روزانه مهر
مهر
فال روزانه آبان
آبان
فال روزانه آذر
آذر
فال روزانه دی
دی
فال روزانه بهمن
بهمن
فال روزانه اسفند
اسفند